В края на миналата година, тунингован от Brabus Mercedes GLK успя да счупи световния рекорд за максимална скорост с легален SUV, като разви 322.3км/ч., но сега друга немска фирма се готви да задмине тяхното постижение.
Когато говорим за най-бързи автомобили, съвсем нормално е името G-Power да се свързва с тях. Специалистите вече притежават няколко рекорда за най-висока скорост и са твърдо решени да детронират Brabus GLK V12 от върха.
За целта инженерите на G-Power работят върху екстремна версия на BMW X6 M, при която стандартният 4.4-литров двигател с мощност 555к.с. е заменен от доработена версия на 5.0-литровия на M5, чийто обем е увеличен до 5.5 литра. Освен това, агрегатът е получил два компресора ASA T1-316, интеркулери с течно охлаждане, нов въздушен филтър, бутала на MAHLE и нов колянов вал.
От G-Power са разработили и специална петстепенна трансмисия, която да издържа на натоварването, но се е наложило системата за задвижване към четирите колела да бъде премахната. За максимално надеждни стабилност и сигурност пък се грижат модернизираното окачване и карбоно-керамичната спирачна система с 410мм. дискове.
Въпреки че все още се работи по така наречения X6 TYPHOON RS, от G-Power твърдят, че извършените подобрения водят до увеличение на мощността до невероятните 900к.с. и до нарастване на максималния въртящ момент на 879Нм. На теория, автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 4.2сек., от 0-200км/ч. за 13сек. и развива над 330км/ч. Всичко това обаче тепърва предстои да бъде доказано и признато от специалисти.
Когато говорим за най-бързи автомобили, съвсем нормално е името G-Power да се свързва с тях. Специалистите вече притежават няколко рекорда за най-висока скорост и са твърдо решени да детронират Brabus GLK V12 от върха.
За целта инженерите на G-Power работят върху екстремна версия на BMW X6 M, при която стандартният 4.4-литров двигател с мощност 555к.с. е заменен от доработена версия на 5.0-литровия на M5, чийто обем е увеличен до 5.5 литра. Освен това, агрегатът е получил два компресора ASA T1-316, интеркулери с течно охлаждане, нов въздушен филтър, бутала на MAHLE и нов колянов вал.
От G-Power са разработили и специална петстепенна трансмисия, която да издържа на натоварването, но се е наложило системата за задвижване към четирите колела да бъде премахната. За максимално надеждни стабилност и сигурност пък се грижат модернизираното окачване и карбоно-керамичната спирачна система с 410мм. дискове.
Въпреки че все още се работи по така наречения X6 TYPHOON RS, от G-Power твърдят, че извършените подобрения водят до увеличение на мощността до невероятните 900к.с. и до нарастване на максималния въртящ момент на 879Нм. На теория, автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 4.2сек., от 0-200км/ч. за 13сек. и развива над 330км/ч. Всичко това обаче тепърва предстои да бъде доказано и признато от специалисти.