Революционният двуцилиндров бензинов двигател, с работен обем 900куб.см., за който Fiat загатна още е края на миналата година, ще бъде приложен за първи път в моделите 500 и 500C през тази есен.
Агрегатът е наречен TwinAir и генерира мощност от 85к.с. и максимален въртящ момент 145Нм. Според Fiat, той е с 23% по-мощен от 1.2 V8 и предлага същата производителност като 1.4 16v, но същевременно има 30% по-нисък разход на гориво от последния.
Агрегатът може да се комбинира с механична скоростна кутия и с роботизирана трансмисия Dualogic, като в първия случай разходът на гориво е 4.1л/100км., а при втория той дори е 4.0л/100км. Отделяните вредни емисии пък са съответно 95 и 92гр/км.
Fiat 500 и 500C TwinAir разполагат с качества, завидни за автомобил с подобен обем на двигателя. Те са в състояние да ускоряват от 0-100км/ч. за 11сек. и да развиват максимална скорост от 173км/ч., като ключова роля за постигането на тези показатели играят малката турбина и специфичната технология за управление на клапите.
Двата автомобила са оборудвани и с така наречения ECO бутон, при натискането на който се смъкват още повече разходът на гориво и отделяните вредни емисии, тъй като максималният въртящ момент се ограничава на 100Нм. и се улеснява завъртането на волана. Тази функция е изключително подходяща за градовете с голям трафик.
Двигателите са комбинирани и със старт/стоп система, а в помощ на водача има индикатор за смяна на предавките. От Fiat твърдят, че агрегатът е и доста тих за такъв клас, като нивата му на шум и вибрации са сравними с тези на четирицилиндров двигател с аналогични показатели.
Агрегатът е наречен TwinAir и генерира мощност от 85к.с. и максимален въртящ момент 145Нм. Според Fiat, той е с 23% по-мощен от 1.2 V8 и предлага същата производителност като 1.4 16v, но същевременно има 30% по-нисък разход на гориво от последния.
Агрегатът може да се комбинира с механична скоростна кутия и с роботизирана трансмисия Dualogic, като в първия случай разходът на гориво е 4.1л/100км., а при втория той дори е 4.0л/100км. Отделяните вредни емисии пък са съответно 95 и 92гр/км.
Fiat 500 и 500C TwinAir разполагат с качества, завидни за автомобил с подобен обем на двигателя. Те са в състояние да ускоряват от 0-100км/ч. за 11сек. и да развиват максимална скорост от 173км/ч., като ключова роля за постигането на тези показатели играят малката турбина и специфичната технология за управление на клапите.
Двата автомобила са оборудвани и с така наречения ECO бутон, при натискането на който се смъкват още повече разходът на гориво и отделяните вредни емисии, тъй като максималният въртящ момент се ограничава на 100Нм. и се улеснява завъртането на волана. Тази функция е изключително подходяща за градовете с голям трафик.
Двигателите са комбинирани и със старт/стоп система, а в помощ на водача има индикатор за смяна на предавките. От Fiat твърдят, че агрегатът е и доста тих за такъв клас, като нивата му на шум и вибрации са сравними с тези на четирицилиндров двигател с аналогични показатели.