Митът, че по-голямата мощност води до увеличен разход на гориво беше разбит за пореден път. Днес от Fiat обявиха, че заменят дизеловия 1.3 Multijet агрегат на мъника 500 с негова осъвременена и по-мощна версия.
Двигателят 1.3 Multijet II има нова променлива геометрия на турбокомпресора, като мощността му е 95к.с. при 4 000об/мин., или с цели 20к.с. повече от тази на неговия предшественик.
Максималният въртящ момент на новия агрегат пък достига 200Нм. и е наличен още при 1 500об/мин. Двигателят е получил DPF филтър за твърди частици и Start&Stop система за изключване, когато автомобилът е в покой.
Крайният резултат от допълнителната мощ и останалите промени е увеличение на максималната скорост, от 165 на 181км/ч., и намаляване на времето за ускорение от 0-100км/ч., от 12.5 до 10.7сек. Същевременно комбинираният разход на гориво е смъкнат от 4.2 на 3.9л/100км., а отделяните CO2 емисии - от 110 на 104гр/км.
Двигателят 1.3 Multijet II има нова променлива геометрия на турбокомпресора, като мощността му е 95к.с. при 4 000об/мин., или с цели 20к.с. повече от тази на неговия предшественик.
Максималният въртящ момент на новия агрегат пък достига 200Нм. и е наличен още при 1 500об/мин. Двигателят е получил DPF филтър за твърди частици и Start&Stop система за изключване, когато автомобилът е в покой.
Крайният резултат от допълнителната мощ и останалите промени е увеличение на максималната скорост, от 165 на 181км/ч., и намаляване на времето за ускорение от 0-100км/ч., от 12.5 до 10.7сек. Същевременно комбинираният разход на гориво е смъкнат от 4.2 на 3.9л/100км., а отделяните CO2 емисии - от 110 на 104гр/км.
Ухаа. Това ще лети. Жалко, че е доста скъпичък модела, въпреки, че е с марака Fiat.