Италианският производител на спортни автомобили Ferrari представи специално изработения за свой клиент модел, който е наречен P540 Superfast Aperta. Колата е базирана на 599 GTB Fiorano, проектирана е от Pininfarina и е сглобена в Маранело.
Гордият собственик на уникалното возило се казва Едуард Лоусън, син на изобретателя на кабелната телевизия Джон Лоусън. Идеята за автомобила се зародила от филм, наречен „Toby Dammit”, в който участвало златисто Ferrari 250GT NART Spyder от 1968г.
От първоначалните скици до пълното завършване на Ferrari P540 Superfast Aperta са изминали 14 месеца. Според италианците, те са положили доста труд за подсилването на шасито, тъй като покривът е изрязан, но въпреки това теглото е повишено само с 20кг., благодарение на използването на композитни материали.
Ferrari P540 Superfast Aperta разчита на станадртния 6.0-литров V12 двигател на 599 GTB Fiorano, който е с мощност 620к.с. при 7 600об/мин., а максималният му въртящ момент достига 608Нм. при 5 600об/мин.
От Ferrari не споменават дали модификациите са довели до промяна в динамичните характеристики на автомобили или те са останали същите, като при 599 GTB Fiorano (ускорение от 0-100км/ч. за 3.7сек. и максимална скорост от 230км/ч.). Компанията не разкрива също и каква е цента, която Едуард Лоусън е платил за него.
Гордият собственик на уникалното возило се казва Едуард Лоусън, син на изобретателя на кабелната телевизия Джон Лоусън. Идеята за автомобила се зародила от филм, наречен „Toby Dammit”, в който участвало златисто Ferrari 250GT NART Spyder от 1968г.
От първоначалните скици до пълното завършване на Ferrari P540 Superfast Aperta са изминали 14 месеца. Според италианците, те са положили доста труд за подсилването на шасито, тъй като покривът е изрязан, но въпреки това теглото е повишено само с 20кг., благодарение на използването на композитни материали.
Ferrari P540 Superfast Aperta разчита на станадртния 6.0-литров V12 двигател на 599 GTB Fiorano, който е с мощност 620к.с. при 7 600об/мин., а максималният му въртящ момент достига 608Нм. при 5 600об/мин.
От Ferrari не споменават дали модификациите са довели до промяна в динамичните характеристики на автомобили или те са останали същите, като при 599 GTB Fiorano (ускорение от 0-100км/ч. за 3.7сек. и максимална скорост от 230км/ч.). Компанията не разкрива също и каква е цента, която Едуард Лоусън е платил за него.