Организацията Euro NCAP публикува резултатите от последния проведен тест на системите за стабилизация на 40 автомобила. Той се е състоял на специален полигон, поддържан от изследователския център Thatcham.
Тестът е издържан от ESP системите на всички автомобили, с изключение на Subaru Impreza и Alfa Romeo MiTo, като при първия е установено, че технологията може да бъде изключена случайно.
Италианският модел пък се е провалил, когато системата DNA, чрез която могат да се избират три режима на системата за стабилизация и сервоуправлението, се е оказала неефективна в режим Dynamic.
По време на теста, автомобилите са се движили със скорост от 80км/ч., като е симулирано възникване на внезапно препятствие. Тогава специален робот, стоящ на мястото на водача, завърта волана, за да го преодолее.
От Euro NCAP посочват, че ефективността на ESP системата е от голяма значение при оценката за безопасност на автомобила. Според организацията, нейното наличие намалява произшествията с 25%.
Тестът е издържан от ESP системите на всички автомобили, с изключение на Subaru Impreza и Alfa Romeo MiTo, като при първия е установено, че технологията може да бъде изключена случайно.
Италианският модел пък се е провалил, когато системата DNA, чрез която могат да се избират три режима на системата за стабилизация и сервоуправлението, се е оказала неефективна в режим Dynamic.
По време на теста, автомобилите са се движили със скорост от 80км/ч., като е симулирано възникване на внезапно препятствие. Тогава специален робот, стоящ на мястото на водача, завърта волана, за да го преодолее.
От Euro NCAP посочват, че ефективността на ESP системата е от голяма значение при оценката за безопасност на автомобила. Според организацията, нейното наличие намалява произшествията с 25%.