Европейските автопроизводители ще трябва да намалят отделяните CO2 емисии на произвежданите от тях автомобили с 18% през следващите 6 години. Това заяви пред агенция Ройтерс Мартин Каланан, член на Консервативната партия в Европейския парламент.
Припомняме Ви, че Европейският парламент планираше да забрани от 2012г. производството на автомобили, отделящи повече от 130гр/км. CO2 емисии, а през 2020г. изискването трябваше да е за по-малко от 95 гр/км.
В крайна сметка от ЕС са решили да не бъдат толкова крайни. Автопроизводителите ще трябва да плащат по 95 евро за всеки грам над допустимото на всяко превозно средство. Все пак ако надвишаването е само до 3 грама, таксата ще е в размер от 5 до 25 евро за грам.
Договорката е постигната като компромисно решение между необходимостта от намаляне на вредните емисии и кризата, която преживява автоиндустрията в момента. Европейският парламент ще гласува окончателно закона на 27-ми декември.
Припомняме Ви, че Европейският парламент планираше да забрани от 2012г. производството на автомобили, отделящи повече от 130гр/км. CO2 емисии, а през 2020г. изискването трябваше да е за по-малко от 95 гр/км.
В крайна сметка от ЕС са решили да не бъдат толкова крайни. Автопроизводителите ще трябва да плащат по 95 евро за всеки грам над допустимото на всяко превозно средство. Все пак ако надвишаването е само до 3 грама, таксата ще е в размер от 5 до 25 евро за грам.
Договорката е постигната като компромисно решение между необходимостта от намаляне на вредните емисии и кризата, която преживява автоиндустрията в момента. Европейският парламент ще гласува окончателно закона на 27-ми декември.