Едва ли някой е очаквал Citroen да не разработи състезателна версия на DS3 и ето, че тя вече е завършена и според представители на френската компания е готова да се изкачи на върха в клас R3T.
Автомобилът е оборудван с доработен вариант на стандартния 1.6-литров бензинов двигател, чиято мощност е увеличена до 210к.с., а максималният му въртящ момент достига 350Нм. Агрегатът е комбиниран с шестстепенна секвенционална трансмисия, по подобие на C4 WRC, с която смяната на предавките става два пъти по-бързо.
Гореспоменатата мощност е постигната чрез извършване на редица подобрения. Сред тях са препрограмирано ECU, изцяло нови изпускaтелна система, спортни бутала, мотовилки, разпределителен вал, въздушен филтър и турбина.
За да отговаря на всички условия за безопасност, от Citroen са вмъкнали в купето задължителната предпазна рамка и са добавили противопожарна инсталация. Освен това, са налице ново състезателно окачване и спортна спирачна система.
От Citroen ще предлагат DS3 R3 на своите клиенти както напълно сглобен, така и като комплект. Вторият вариант ще бъде предпочетен от тимове с по-ниски бюджети, но с нужните умения да си сглобят сами автомобила, както и от такива, които смятат да извършат допълнителни подобрения по него.
За първи път ще видим Citroen DS3 R3 на състезателна писта в края на тази година, но имайте предвид, че френската компания няма да спре дотук с разработването на състезателни версии на DS3. Тя обещава през 2011г. да видим и кола, лицензирана за участие във WRC, като за нейна база ще се използва именно DS3 R3.
Автомобилът е оборудван с доработен вариант на стандартния 1.6-литров бензинов двигател, чиято мощност е увеличена до 210к.с., а максималният му въртящ момент достига 350Нм. Агрегатът е комбиниран с шестстепенна секвенционална трансмисия, по подобие на C4 WRC, с която смяната на предавките става два пъти по-бързо.
Гореспоменатата мощност е постигната чрез извършване на редица подобрения. Сред тях са препрограмирано ECU, изцяло нови изпускaтелна система, спортни бутала, мотовилки, разпределителен вал, въздушен филтър и турбина.
За да отговаря на всички условия за безопасност, от Citroen са вмъкнали в купето задължителната предпазна рамка и са добавили противопожарна инсталация. Освен това, са налице ново състезателно окачване и спортна спирачна система.
От Citroen ще предлагат DS3 R3 на своите клиенти както напълно сглобен, така и като комплект. Вторият вариант ще бъде предпочетен от тимове с по-ниски бюджети, но с нужните умения да си сглобят сами автомобила, както и от такива, които смятат да извършат допълнителни подобрения по него.
За първи път ще видим Citroen DS3 R3 на състезателна писта в края на тази година, но имайте предвид, че френската компания няма да спре дотук с разработването на състезателни версии на DS3. Тя обещава през 2011г. да видим и кола, лицензирана за участие във WRC, като за нейна база ще се използва именно DS3 R3.