Автор: admin
Публикувано на: 19.05.2010 23:13:01

Рейтинг:

Български
Днес се проведе пресконференция на АСО относно предстоящото рали рейд състезание Дакар 2011. За да обявят събитието, в България специално пристигнаха организаторите от Амаури Спорт Организейшън, Балаш Шалай и неговият екип. За да изкажат подкрепата си, събитието уважиха премиерът на Република България, г-н Бойко Борисов, кметът на град Варна, г-н Кирил Йорданов, министърът на физическото възпитание и спорта, г-н Свилен Нейков, и други представители на министерството.

Дакар, известно допреди години като Рали Париж-Дакар, е най-тежкото офроуд състезание в света. В него участват както професионалисти, така и частни пилоти с мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Състезателният маршрут пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и други труднопроходими терени. През 2008-ма поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено, в следствие на което през следващата година се провежда с обновен маршрут, като е решено той да се сменя всяка година.

За 2011-та предвиденият маршрут е Аржентина – Чили. Състезанието ще премине през пет нови провинции в Аржентина - Жужуи, Салта, Тукуман, дюните на Фиамбала и Андите, в близост до границата с Боливия. За влизане в Чили ще се използва нов необичаен маршрут, който минава през Ел Пасо де Хама, в пустинята Атакама, която ще задоволи жаждата на участниците за дюни и пясъци. Стартът на изданието за 2011г. е на 1 януари, а финалът – 15 дни по-късно в Буенос Айрес.

Тази година, за пръв път в 32 годишната история на Дакар, ще участва и български тим. Големите фирмени отбори разполагат с внушителните бюджети, надхвърлящи 20 милиона евро, а този на българския тим е в пъти по-малък, изцяло събран чрез лични и приятелски средства. В условия на финансова криза, четирима българи се хвърлят в авантюрата на живота си, с намерение да представят достойно България при конкуренция от над 450 екипажа и над 800 съпътстващи автомобила. Тимът, създал клуба „Дакар БГ”, е от Варна и е сформиран от известните у нас офроуд състезатели инж. Александър Иванов, синът му - Александър Иванов джуниър, Златко Георгиев и Мартин Гуменов. Едно от изискванията за допускане до участие в Дакар е екипажите да имат трайно присъствие в национални състезания. Българските състезатели са със сериозен актив от участия и призови места в офроуд шампионатите ни. След създаването на клуба преди 3 години те започват усилена подготовка за състезанието. Предстои участието им в две международни състезания, а след това и триседмична подготовка в пустинята Сахара в Тунис.

Автомобилът, с който ще се представят нашите състезатели, е Toyota FJ Cruiser. Боядисан е в бяло, със зелен и червен кант от двете страни. Колата е оборудвана със стандартен 4-литров, V6 бензинов двигател. Максималната скорост, която развива е 200км/ч.

Повече информация за българския тим:

Александър Владимиров Иванов е роден е през 1961г. Завършва Военно въздушното училище в Долна Митрополия. От 1990 е собственик на „Алекс Моторс” - автосервиз във Варна. В периода 1984-87 участва в рали кръгове на Варна и печели 3 поредни години майсторско управление на автомобил в клас 1300сс за Варна. От 2005 започва да се занимава с офроуд. До момента има над 50 старта в oфроуд състезания, от които има много призови места. През 2009 заема 3-то място в Републиканския шампионат. Във всички състезания е участвал само с един навигатор – сина си, човек на когото вярва безрезервно. Участва в състезанията с автомобил Mercedes 3.6 AMG. Всички свои действия подчинява на любовта си към спорта, Варна и България.

Александър Александров Иванов е роден през 1989. Завършва английската езикова гимназия във Варна. Понастоящем е студент във ВСУ. Спортната си кариера започва като лекоатлет, но здравословни проблеми налагат прекъсването й. На 14 години участва на първото си рали „Баха Албена”, като пилот, от което пламва голямата му любов към автомобилните спортове. През 2006, ненавършил още 16 години, но със специалното разрешение на организатора, стартира като пилот на офроуд рали в Габрово. Истинската страст и мечта на Александър обаче е да бъде навигатор. Той я осъществява в тандем с баща си в над 50 състезания.

Мартин Гуменов е роден през 1975г. Работил е като автомонтьор в Южна Африка и Испания. Владее писмено и говоримо три езика. Занимава се освен с офроуд, с ветроходство, водни ски, сърф, подводен риболов, гмуркане, сноуборд и други екстремни спортове.

Златко Георгиев е бизнесмен. Роден е през 1960g., работил е в БМФ. Прекосил е Земята във всички посоки, обича пътешествията и високите скорости. Известно време е работил като управител на автосервиз. От няколко години участва в офроуд състезания и печели призови места. Симпатизира на рали-рейд състезанията и заедно с приятеля си Александър Иванов имат намерение да популяризират в България тази нова дисциплина в моторните спортове.

График на Дакар 2011 Аржентина - Чили:

6 май: Световно Турне Дакар* - Холандия

12 май: Световно Турне Дакар* - Испания

15 май: Регистрация на състезателите

18 май: Световно Турне Дакар* - Китай

20 май: Световно Турне Дакар* - Япония

31 май: Световно Турне Дакар* - Аржентина

7 юни: Световно Турне Дакар* - Чили

10 юни: Световно Турне Дакар* - Италия

+ 10 дати: Световно Турне Дакар* Централна Европа

(Сърбия, Чешка Република, Словакия, България, Хърватска, Словения, Румъния, Унгария, Украйна, Полша)

25-26 ноември: Пристигане на европейските МПС за прекосяване на Атлантика

28-30 декември: Събиране на МПС

30-31 декември: Административни и технически прегледи в Буенос Айрес

1 януари: Брифинг и церемония по откриване

2-15 януари: Състезание в Аржентина и Чили

8 януари: Ден за почивка в Арика (в Пустинята Атакама, Чили)

16 януари: Церемония по закриване в Буенос Айрес

* Световно Турне Дакар е серия от представяния на ралито, предназначени за състезатели, партньори и медии в 17 различни държави.

Новости в Дакар през 2011:

Състезанието през 2011 ще включва няколко нови спортни аспекта. Състезателите мотоциклетисти, включени в „елитния списък” на Дакар, ще бъдат задължени да се състезават с машини до 450cc, а броят разрешени двигатели ще бъде три.

През 2010-та бе взето и решение за подобряване на баланса между използваните бензинови и дизелови двигатели, чрез увеличаване притока на въздух в бензиновите двигатели до диаметър 34мм. Всички отбори (професионални и аматьорски) ще могат да се възползват от тази мярка по време на ДАКАР 2011. Освен това, всеки тим с бензинови двигатели ще може да използва 6-скоростни предавателни кутии, за разлика от професионалните отбори с дизелови двигатели, които и на това състезание ще трябва да използват 5-скоростни кутии.

Вече няколко години, състезателните екипи извършват модификации за намаляване влиянието на ДЖИ ПИ ЕС и се акцентира върху използването на пътни карти. Навигационните умения се считат за същността на ДАКАР. През 2011 промените ще засегнат маркерите за пътни точки (МПТ), които трябва да бъдат намирани от участниците. Докато миналата година участниците използваха своите навигационни уреди на разстояние 3км. от МПТ, то през 2011 разстоянието, при което ДЖИ ПИ ЕС ще може да бъде използван е намалено на 400 метра.

Освен спортно-техническите, в това издание на рали ДАКАР са засегнати и екологичните аспекти. Обръща се голямо внимание на изпускането на вредните емисии, както и на опазването на околната среда от големите количества отпадъци. За целта работят няколко правителствени организации от страните домакини, а лабораторията за нови технологии на Дакар разработва специфична категория автомобили, задвижвани от алтернативна енергия.

Читателски коментари

Анонимен 2010-10-16 04:37:56 0 отговори

Анонимен

Великите селяци за пореден път се опуснаха

НЯКОЙ 2010-09-22 18:21:51 0 отговори

НЯКОЙ

След завръщането от пътя на коприната-състезанието наречено малкият дакар където участва българският екипаж от варна,поради българщината си или циганщината си се скарват с спонсорите си и начупват автомобила с който нашият български отбор трябваше да участва следващата година на дакар.Засега в момента е пълно информационно затъмнение поради естеството на срамота разбира се! В момента колата за дакар е негодна за употреба и каране след вандалщината от страна на великите състезатели алексмоторс и сие: Няколко снимки от които се вижда как в момента изглежда колата: http://img844.imageshack.us/img844/4302/kolata.jpg http://img690.imageshack.us/img690/2063/img1402y.jpg http://img826.imageshack.us/img826/3893/img1417v.jpg Още по темата тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=92825&page=12 За съжаление в самата тема са скрити снимките и се виждат само от регистрирани потребители! Моля всички които се интересуват от подобен род събития-препратете и пуснете инфото където можете и намерите за необходимо! Благодаря

Твоят коментар
Избери самоличност
Регистриран потребител: Посетител Анонимен:

Потребителско име:

Парола:

Произволно име:

URL адрес: http://

Login with Facebook
Коментар:
Проверка:
CAPTCHA

Въведи кода от картинката:

Нашите спонсори



Последни галерии
Ключови думи
autoblog.bg | motoblog.bg | travelblog.bg | mamablog.bg | fashionblog.bg | techblog.bg | funny.bg