Главният дизайнер на Mercedes-Benz проф. Гордън Вагенер направи официално представяне на най-новите модели на марката в Балкан Стар. При първото си посещение у нас той представи пред медиите темата за очарованието в дизайна на Mercedes и в подкрепа направи детайлна презентация на екстериорния и интериорния дизайн на най-възхитителния нов модел на марката - „крилатият” Mercedes-Benz SLS AMG, който също стъпва за първи път на българска земя.
Проф. Вагенер говори за дизайн-философията на Mercedes, разкри зaщо един Mercedes винаги се разпознава като Mercedes и как дизайнът отразява непреходните ценности на марката и прави автомобила да изглежда актуален дори след 30 години на пътя. „Ние създаваме автомобили, които притежават премиум качества, типични за Mercedes, и в същото време носещи в себе си известна дързост, полъх и рационалност. Но преди всичко един Mercedes никога не отрича, че е Mercedes. Нашата цел е да създаваме ентусиазъм и гордост от притежанието на такъв автомобил”, сподели той.
Проф. Гордън Вагенер поема ръководството на направление дизайн в Mercedes-Benz в средата на 2008 година. Преди това заема позицията директор стратегически и съвременен дизайн за Mercedes-Benz леки автомобили в Калифорния, където участва в развоя на настоящите A-, B-, C-, CLK-, CLS-, E-, S-, M- и R-Class модели, също така е отговорен дизайнер за спортните автомобили SL, SLK и SLR McLaren.
Новият Mercedes-Benz SLS AMG е олицетворение на автомобилното очарование и високите технологии в най-висша степен. „Крилатият” модел поразява с пурист дизайн, интелигента олекотена конструкция и уникална динамика, с което е обречен да се превърне в сензация в сегмента на супер спортните автомобили. Новият SLS AMG е същински шедьовър за Mercedes-AMG GmbH. Като първия независимо разработен проект на компанията, супер спортната кола е връх в нейната над 40-годишна история. Това показва, че AMG притежава най-висше ниво на експертиза в развойната дейност.
Ненадминатият технологичен пакет на SLS е пленително предложение - олекотената конструкция с врати тип „криле на чайка”, AMG 6.3-литров V8 двигател, разположен зад предния мост и генериращ мощност от 571к.с. и максимален въртящ момент 650Нм., сух картер и 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Спортното шаси е с двойни носачи и тегло в ненатоварено състояние от 1 620кг., базирано на DIN стандарта. Тази превъзходна комбинация гарантира най-висока степен на динамика при шофиране. Това се случва благодарение на изключителното съчетание от разпределение на тежестта между предния и задния мост, респективно 47/53% и ниският център на тежестта. Крилатият модел ускорява от 0-100км/ч. за 3.8сек. и има електронно ограничение на скоростта при 317км/ч. Консумацията на гориво от 13.2л/100км. (комбиниран цикъл на движение) прави постижението сред най-конкурентните в класа.
Новият кабриолет е изключително атрактивно и емоционално допълнение към успешното семейство на E-Class. Класическият мек покрив придава на открития двуврат модел усещането за истински кабриолет. Следвайки мотото "четири сезона, четири пътника", целогодишното ползване на автомобила е било най-отгоре в листата с приоритети на инженерите. Докато много кабриолети имат склонността да изчезват от пътищата на Западна Европа през есента, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet доставя удоволствие от шофирането и комфорт през цялата година.
Мекият покрив на кабриолета може автоматично да се отвори и затвори напълно за 20 секунди, дори при скорост до 40км/ч. Той се прибира в специално отделение зад задния панел.
Новият E-Class Cabriolet излиза на пазара с нови дизелови и бензинови двигатели с мощност от 170к.с. до 388 к.с., благодарение на които постигат висока мощност без усилие, в комбинация с похвално ниска консумация на гориво.
Автоматичната система AIRCAP®, която спира въздушните течения може да бъде активирана само с натискането на един бутон. Тя намалява значително турбуленцията в интериора на новия Mercedes E-Class Cabriolet, като създава "море от топъл въздух". Комфортът на пътниците е увеличен с намаляване нивото на шум. Още повече, няма сложни инсталации и така задните две седалки остават лесно достъпни, а плавните странични линии на автомобила незасегнати. Системата AIRCAP® може да се активира при скорост от до 160км/ч. и остава включена до достигане на максималната скорост. Тя е класическа Mercedes иновация - функционална, повишаваща комфорта, елегантна и сигурна.
Благодарение на акустичния мек покрив, който се предлага като стандарт, когато е затворен E-Class Cabriolet има едно от най-тихите купета в сегмента на четиримесните премиум кабриолети с фабричен покрив.
Новият кабриолет предлага богатство от иновации подобряващи сигурността, както може да се очаква от модел на Mercedes. Сред основните характеристики е защитата при преобръщане, A-колоните са подсилени от две допълнителни тръби, а B-колоните са скрити. Този модел е първият кабриолет на Mercedes с въздушни възглавници за главата. Допълнителното му оборудване за сигурност включва системите ATTENTION ASSIST, разпознаваща първи признаци на умора, PRE-SAFE®, осигуряваща превантивна защита за пътниците, изисканата система за светлините Intelligent Light System, активен преден капак и системата за контрол на дистанцията DISTRONIC PLUS.
Проф. Вагенер говори за дизайн-философията на Mercedes, разкри зaщо един Mercedes винаги се разпознава като Mercedes и как дизайнът отразява непреходните ценности на марката и прави автомобила да изглежда актуален дори след 30 години на пътя. „Ние създаваме автомобили, които притежават премиум качества, типични за Mercedes, и в същото време носещи в себе си известна дързост, полъх и рационалност. Но преди всичко един Mercedes никога не отрича, че е Mercedes. Нашата цел е да създаваме ентусиазъм и гордост от притежанието на такъв автомобил”, сподели той.
Проф. Гордън Вагенер поема ръководството на направление дизайн в Mercedes-Benz в средата на 2008 година. Преди това заема позицията директор стратегически и съвременен дизайн за Mercedes-Benz леки автомобили в Калифорния, където участва в развоя на настоящите A-, B-, C-, CLK-, CLS-, E-, S-, M- и R-Class модели, също така е отговорен дизайнер за спортните автомобили SL, SLK и SLR McLaren.
Новият Mercedes-Benz SLS AMG е олицетворение на автомобилното очарование и високите технологии в най-висша степен. „Крилатият” модел поразява с пурист дизайн, интелигента олекотена конструкция и уникална динамика, с което е обречен да се превърне в сензация в сегмента на супер спортните автомобили. Новият SLS AMG е същински шедьовър за Mercedes-AMG GmbH. Като първия независимо разработен проект на компанията, супер спортната кола е връх в нейната над 40-годишна история. Това показва, че AMG притежава най-висше ниво на експертиза в развойната дейност.
Ненадминатият технологичен пакет на SLS е пленително предложение - олекотената конструкция с врати тип „криле на чайка”, AMG 6.3-литров V8 двигател, разположен зад предния мост и генериращ мощност от 571к.с. и максимален въртящ момент 650Нм., сух картер и 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Спортното шаси е с двойни носачи и тегло в ненатоварено състояние от 1 620кг., базирано на DIN стандарта. Тази превъзходна комбинация гарантира най-висока степен на динамика при шофиране. Това се случва благодарение на изключителното съчетание от разпределение на тежестта между предния и задния мост, респективно 47/53% и ниският център на тежестта. Крилатият модел ускорява от 0-100км/ч. за 3.8сек. и има електронно ограничение на скоростта при 317км/ч. Консумацията на гориво от 13.2л/100км. (комбиниран цикъл на движение) прави постижението сред най-конкурентните в класа.
Новият кабриолет е изключително атрактивно и емоционално допълнение към успешното семейство на E-Class. Класическият мек покрив придава на открития двуврат модел усещането за истински кабриолет. Следвайки мотото "четири сезона, четири пътника", целогодишното ползване на автомобила е било най-отгоре в листата с приоритети на инженерите. Докато много кабриолети имат склонността да изчезват от пътищата на Западна Европа през есента, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet доставя удоволствие от шофирането и комфорт през цялата година.
Мекият покрив на кабриолета може автоматично да се отвори и затвори напълно за 20 секунди, дори при скорост до 40км/ч. Той се прибира в специално отделение зад задния панел.
Новият E-Class Cabriolet излиза на пазара с нови дизелови и бензинови двигатели с мощност от 170к.с. до 388 к.с., благодарение на които постигат висока мощност без усилие, в комбинация с похвално ниска консумация на гориво.
Автоматичната система AIRCAP®, която спира въздушните течения може да бъде активирана само с натискането на един бутон. Тя намалява значително турбуленцията в интериора на новия Mercedes E-Class Cabriolet, като създава "море от топъл въздух". Комфортът на пътниците е увеличен с намаляване нивото на шум. Още повече, няма сложни инсталации и така задните две седалки остават лесно достъпни, а плавните странични линии на автомобила незасегнати. Системата AIRCAP® може да се активира при скорост от до 160км/ч. и остава включена до достигане на максималната скорост. Тя е класическа Mercedes иновация - функционална, повишаваща комфорта, елегантна и сигурна.
Благодарение на акустичния мек покрив, който се предлага като стандарт, когато е затворен E-Class Cabriolet има едно от най-тихите купета в сегмента на четиримесните премиум кабриолети с фабричен покрив.
Новият кабриолет предлага богатство от иновации подобряващи сигурността, както може да се очаква от модел на Mercedes. Сред основните характеристики е защитата при преобръщане, A-колоните са подсилени от две допълнителни тръби, а B-колоните са скрити. Този модел е първият кабриолет на Mercedes с въздушни възглавници за главата. Допълнителното му оборудване за сигурност включва системите ATTENTION ASSIST, разпознаваща първи признаци на умора, PRE-SAFE®, осигуряваща превантивна защита за пътниците, изисканата система за светлините Intelligent Light System, активен преден капак и системата за контрол на дистанцията DISTRONIC PLUS.