BMW Group е носител на наградата в категория “Sustainable Innovation Management” в ежегодния конкурс „Най-добър новатор 2009” (the Best Innovator 2009), който се провежда под егидата на германския Министър на икономиката и технологиите. В рамките на конкурса се присъждат 12 награди в различни категории. Носители на отличията са компании, отредили централна роля в стратегиите си на иновации, които повишават ефективното използване на ресурсите, не само в специфичната им дейност, но и в своята среда и пазари.
Журито в конкурса присъжда отличието на BMW Group заради стратегическия фокус на компанията върху EfficientDynamics – цялостна стратегия за продуктите на BMW, при която ефективното използване на ресурсите играе централна роля. В основата на постиженията на компанията при понижаване на разхода на гориво и вредни емисии от автомобилите, които произвежда, са иновации в двигателите и задвижващите системи, както и функции като регенерация на спирачната енергия, автоматичната функция Старт/Стоп, пилотен проект за напълно електрически автомобили MINI E, както и непрекъснат процес на проучване и разработки в сферата на мобилността.
При получаването на наградата в Берлин, д-р Кристоф Гроте, началник Стратегии и иновации в автомобила в BMW Group, коментира: “Нашите продукти сами по себе си са иновация. Но ние фокусираме вниманието си върху онези иновации, които предлагат на нашите клиенти – и на обществото като цяло – ясно разпознаваема полза. Гордеем се с водещата си роля в кампанията за понижаване на разхода на гориво и вредни емисии. Само през последните две години постигнахме, в тази област, повече от всеки друг европейски автомобилен производител. С обща стойност на емисии CO2 за автомобилния парк в Германия от 156 г/км за 2009 г., ние конкурираме, по отношение на абсолютни стойности, дори производителите на масови автомобили.”, и допълва: “За BMW Group „устойчиво развитие” не е просто модна фраза – устойчивостта е дълбоко залегнала в корпоративната стратегия, и оттам в стратегията за иновации. Постигнатите резултати не са плод на краткосрочни, изолирани действия, а на навременен и последователен ангажимент към въпросите, свързани с нея.”
Членове на журито на конкурса “Най-добър новатор” 2009 са Дагмар Вьорл, бивш Парламентарен секретар на Министреството на икономиката и технологиите на Германия, Ханс-Йорг Булингер, президент на Фраунхофер институт; Роланд Тиши, редактор на ВиртшафтсВохе, Кай Енгел, партньор в A.T. Карни и др. Те оценяват иновациите, които над 100 компании, участващи в конкурса, прилагат в своята стратегия, организация и култура, а също и в управлението на жизнения цикъл, спомагателните фактори и икономическия им успех. BMW Group, получава отличие за втори път, след като през 2004 г. е определена за “Най-добър новатор” и за компания с “Най-добра иновационна стратегия”.
Журито в конкурса присъжда отличието на BMW Group заради стратегическия фокус на компанията върху EfficientDynamics – цялостна стратегия за продуктите на BMW, при която ефективното използване на ресурсите играе централна роля. В основата на постиженията на компанията при понижаване на разхода на гориво и вредни емисии от автомобилите, които произвежда, са иновации в двигателите и задвижващите системи, както и функции като регенерация на спирачната енергия, автоматичната функция Старт/Стоп, пилотен проект за напълно електрически автомобили MINI E, както и непрекъснат процес на проучване и разработки в сферата на мобилността.
При получаването на наградата в Берлин, д-р Кристоф Гроте, началник Стратегии и иновации в автомобила в BMW Group, коментира: “Нашите продукти сами по себе си са иновация. Но ние фокусираме вниманието си върху онези иновации, които предлагат на нашите клиенти – и на обществото като цяло – ясно разпознаваема полза. Гордеем се с водещата си роля в кампанията за понижаване на разхода на гориво и вредни емисии. Само през последните две години постигнахме, в тази област, повече от всеки друг европейски автомобилен производител. С обща стойност на емисии CO2 за автомобилния парк в Германия от 156 г/км за 2009 г., ние конкурираме, по отношение на абсолютни стойности, дори производителите на масови автомобили.”, и допълва: “За BMW Group „устойчиво развитие” не е просто модна фраза – устойчивостта е дълбоко залегнала в корпоративната стратегия, и оттам в стратегията за иновации. Постигнатите резултати не са плод на краткосрочни, изолирани действия, а на навременен и последователен ангажимент към въпросите, свързани с нея.”
Членове на журито на конкурса “Най-добър новатор” 2009 са Дагмар Вьорл, бивш Парламентарен секретар на Министреството на икономиката и технологиите на Германия, Ханс-Йорг Булингер, президент на Фраунхофер институт; Роланд Тиши, редактор на ВиртшафтсВохе, Кай Енгел, партньор в A.T. Карни и др. Те оценяват иновациите, които над 100 компании, участващи в конкурса, прилагат в своята стратегия, организация и култура, а също и в управлението на жизнения цикъл, спомагателните фактори и икономическия им успех. BMW Group, получава отличие за втори път, след като през 2004 г. е определена за “Най-добър новатор” и за компания с “Най-добра иновационна стратегия”.