След дълго очакване, Audi най-накрая разкри новото поколение на луксозния си седан A8, което беше представено на бляскава церемония в Маями. Автомобилът следва дизайнерските линии на модела A4, а всичките му светлини са диодни, придаващи му неповторимо излъчване, особено през нощта.
Новото Audi A8 е с изцяло алуминиево шаси, което според компанията е 40% по-леко от аналогично стоманено. Благодарение на този факт, теглото на седана е останало почти същото като това на предшественика му, въпреки че той разполага с по-богато оборудване и габаритите му са нараснали.
Дължината на автомобила е увеличена с цели 75мм. до 5 137мм., широчината с 55мм. до 1 949мм., а височината - с 16мм. до 1 460мм. Разстоянието между двете оси също е нараснало до 2 992мм., от 2 944мм. при настоящия модел. Цялото това допълнително пространство е довело до по- голям комфорт за водача и пътниците.
Инженерите на Audi са наблегнали доста на аеродинамиката на новото A8 и резултатът е налице. Коефициентът на челно съпротивление при луксозния седан е 0.26, с какъвто може да се похвали например хибридната Toyota Prius. Именно на този показател се дължи една от основните заслуги за смъкнатия разход на гориво.
Според председателя на Управителния съвет на Audi, Руперт Стадлер, новото поколение на A8 е най-спортният седан в своя сегмент, като в него са комбинирани множество функции по един нов и интелигентен начин. Автомобилът разполага с мултимедийната технология MMI, както и със система за нощно виждане, с функция за разпознаване на пешеходци и пътни значи.
Двигателите на новото Audi A8 са станали по-мощни, но същевременно консумират по-малко гориво. Те са комбинирани с осемстепенна роботизирана скоростна кутия и при всички, освен при 3.0 TDI, задвижването ще се предава към четирите колела, посредством системата за задвижване quattro.
При въвеждането си на пазара през януари 2010г., луксозният седан ще е наличен с бензиновия агрегат 4.2 FSI и с дизеловия 4.2 TDI. При първия мощността е нараснала от 350 на 372к.с. и позволява подобрение на ускорението от 0-100км/ч. от 6.1 на 5.7сек. като в същото време средният разход на гориво е смъкнат от 10.9 на 9.5л/100км.
Дизеловият 4.2 TDI е получил допълнителни 24к.с. към своята мощност и тя вече е 250к.с., а максималният му въртящ момент е нараснал от 650 на цели 800Нм. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 5.5.сек. и изразходва средно по 7.6л/100км., докато при предшественика му тези показатели са съответно 5.9сек. и 9.4л.
На по-късен етап, към тези два осемцилиндрови двигателя ще бъдат добавени и две версии на шестцилиндровия 3.0 TDI, с мощности 204 и 250к.с. При първия разходът на гориво ще е едва 6.0л/100км., а при втория – 6.6л/100км., като с последния автомобилът ще ускорява от 0-100км/ч. за 6.6сек.
Новото Audi A8 е с изцяло алуминиево шаси, което според компанията е 40% по-леко от аналогично стоманено. Благодарение на този факт, теглото на седана е останало почти същото като това на предшественика му, въпреки че той разполага с по-богато оборудване и габаритите му са нараснали.
Дължината на автомобила е увеличена с цели 75мм. до 5 137мм., широчината с 55мм. до 1 949мм., а височината - с 16мм. до 1 460мм. Разстоянието между двете оси също е нараснало до 2 992мм., от 2 944мм. при настоящия модел. Цялото това допълнително пространство е довело до по- голям комфорт за водача и пътниците.
Инженерите на Audi са наблегнали доста на аеродинамиката на новото A8 и резултатът е налице. Коефициентът на челно съпротивление при луксозния седан е 0.26, с какъвто може да се похвали например хибридната Toyota Prius. Именно на този показател се дължи една от основните заслуги за смъкнатия разход на гориво.
Според председателя на Управителния съвет на Audi, Руперт Стадлер, новото поколение на A8 е най-спортният седан в своя сегмент, като в него са комбинирани множество функции по един нов и интелигентен начин. Автомобилът разполага с мултимедийната технология MMI, както и със система за нощно виждане, с функция за разпознаване на пешеходци и пътни значи.
Двигателите на новото Audi A8 са станали по-мощни, но същевременно консумират по-малко гориво. Те са комбинирани с осемстепенна роботизирана скоростна кутия и при всички, освен при 3.0 TDI, задвижването ще се предава към четирите колела, посредством системата за задвижване quattro.
При въвеждането си на пазара през януари 2010г., луксозният седан ще е наличен с бензиновия агрегат 4.2 FSI и с дизеловия 4.2 TDI. При първия мощността е нараснала от 350 на 372к.с. и позволява подобрение на ускорението от 0-100км/ч. от 6.1 на 5.7сек. като в същото време средният разход на гориво е смъкнат от 10.9 на 9.5л/100км.
Дизеловият 4.2 TDI е получил допълнителни 24к.с. към своята мощност и тя вече е 250к.с., а максималният му въртящ момент е нараснал от 650 на цели 800Нм. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 5.5.сек. и изразходва средно по 7.6л/100км., докато при предшественика му тези показатели са съответно 5.9сек. и 9.4л.
На по-късен етап, към тези два осемцилиндрови двигателя ще бъдат добавени и две версии на шестцилиндровия 3.0 TDI, с мощности 204 и 250к.с. При първия разходът на гориво ще е едва 6.0л/100км., а при втория – 6.6л/100км., като с последния автомобилът ще ускорява от 0-100км/ч. за 6.6сек.