Световната премиера на Audi A1 ще се състои на предстоящото автомобилно изложение в Женева през март, а продажбите му в Европа ще стартират месец по-късно. Цената на мъника ще започва от около 16 000 евро, като от компанията гарантират, че той ще отговаря на високия стандарт на останалите и модели, въпреки че е в компактния клас.
Audi A1 споделя обща платформа с Volkswagen Polo и Skoda Fabia, по която обаче са направени минимални промени. Габаритите на автомобила са 3 950мм. дължина, 1 740мм. широчина и 1420мм. височина, а разстоянието между двете оси е 2 470мм. Обемът на багажното отделение е 267л., но при сгънати задни седалки той се увеличава до цели 920л.
Компактният модел ще се предлага с четири турбинни двигателя, които са с директно впръскване на горивото и start/stop система. При всички задвижването се предава към предните колела, като за момента не е предвидено въвеждане на системата Quattro.
Най-икономичната модификация на Audi A1 разчита на 1.6-литров TDI двигател, с мощност 90к.с. и максимален въртящ момент 230Нм., наличен в диапазона 1 500 - 2 500об/мин. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за скромните 12.2сек., но за сметка на това средният разход на гориво е едва 3.8л/100км., а отделяните СО2 емисии - 99 гр/км.
Другият дизелов агрегат също е 1.6-литров, но неговата мощност е 105к.с., а въртящият му момент достига 250Нм., отново между 1 500 и 2 500об/мин. Тази модификация ускорява от 0-100км/ч. за 10.8сек. и развива максимум 187км/ч., а средният и разход на гориво е само с 0.1л/100км. повече. И двата дизелови двигателя са комбинирани с петстепенна механична трансмисия.
Единият бензинов агрегат на Audi A1 е 1.2 TFSI, който е и базисен за модела. Неговата мощност е 86к.с., а максималният му въртящ момент - 160Нм. при 1 500-3 500об/мин. Той е комбиниран отново с петстепенна механична трансмисия, като с него ускорението от 0-100км/.ч става за 12.1сек., максималната скорост достига 179км/ч., средният разход на гориво е 5.1л/100км., а CO2 емисиите - 119гр/км.
Най-мощното Audi A1 разчита на 1.4-литров TFSI двигател, доставящ мощност от 122к.с. и въртящ момент 200Нм., наличен от 1 500 до 4 000об/мин. Агрегатът може да се комбинира с шестстепенна механична трансмисия или със седемстепенна S tronic с двоен съединител. В първия случай ускорението от 0-100км/ч. става за 9.2сек., а разходът на гориво е 5.4л/100км., докато във втория показателите са съответно 9.1сек. и 5.4л/100км.
Не мисля че е толкова хубаво че да е разкош . А и нищо ново двигателите са доста слаби за обема си . Вижте Алфа Мито е наистина РАЗКОШ